اخبار و مقالات

  • 1158
  • 1399/12/13
  • 1446
کاغذ دیواری راش آلمان:فلسفه و سبک آلبوم های آن را بهتر بشناسیم

کاغذ دیواری راش آلمان:فلسفه و سبک آلبوم های آن را بهتر بشناسیم

نویسنده: میلاد یزدانی

 

کاغذ دیواری راش آلمان یک برند کاغذ دیواری قدیمی و موفق در ایران است. برند راش در طول تمام این سال‌ها که در دسترس شما قرار دارد توانسته سلیقه‌های خوب شما را تامین نماید. از دلایل موفقیت کاغذ دیواری آلمانی راش در ایران می‌توان به طراحی‌های جذاب و زیبا، کیفیت، عرضه و ارائه محصولات و همچنین فسلفه و نوع نگاه این برند به مشتریان را ذکر کرد.

برای شناخت دقیق‌تر به معرفی بیشتر شرکت کاغذ دیواری راش و فلسفه این برند می‌پردازیم و آلبوم‌های کاغذ دیواری راش را که در چند سال گذشته در ایران عرضه شده‌اند را از نظر سبک طراحی و همچنین فضاهایی که می‌توان از آنها استفاده کرد را بررسی خواهیم کرد .

فروشگاه آرینا مشهدبرند راش

بیش از یکصد و شصت سال است که برند rasch با کاغذ دیواری‌های با کیفیت در دنیا شناخته می‌شود. شرکت راش از سال 1861 به مرکزیت شهر برامشه در ناحیه اوزنابروک آلمان شروع به تولید کاغذ دیواری نموده است. برند rasch به صورت خانوادگی اداره می‌شود و امروزه نسل پنجم خانواده rasch داریو راش و دکتر فردریک راش این مسئولیت را بر عهده دارند که با تکیه بر اصول و فلسفه همیشگی این شرکت به کار خود ادامه می‌دهند.

برند راش همواره نمادی از کیفیت برتر، طراحی چیره‌دستانه و جستجویی دائمی برای آخرین فناوری‌ها و پیشرفت‌های هنر و صنعت کاغذ دیواری است.

تولید سالانه بیش از 60 میلیون رول کاغذ دیواری در 6 هزار طرح، رنگ و جنس متفاوت و عرضه در 90 کشور در سراسر دنیا شرکت راش را تبدیل به یکی از مطرح‌ترین تولید کنندگان کاغذ دیواری در سراسر دنیا کرده است.

طراحی و خلاقیت اصلی‌ترین دلیل موفقیت برند راش بوده است. ایجاد استودیوهای طراحی مختلف در آلمان، انگلستان، فرانسه و روسیه این امکان را فراهم آورده که طراحان با الهام از فرهنگ‌های گوناگون ایده‌های جذاب و بومی را در طراحی کاغذ دیواری‌های راش استفاده کنند و این موضوع می‌تواند نیازهای مشتریان را به بهترین شکل ممکن برآورده نماید.

برند کاغذ دیواری راش

شرکت راش علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت و طراحی‌های زیبا، همیشه تلاش کرده است که استانداردهای کیفی کاغذ دیواری راش از نظر زیست محیطی را مورد توجه قرار دهد و زندگی را درتعادل سبک و محیط زیست تعریف نماید. این برند همچنین گواهینامه‌های مرتبط با موضوعات آب و هوایی و مدیریت انرژی را دارد.

 

فلسفه برند راش

"راز زندگی در جستجوی زیبایی نهفته است." این جمله به تمامی فلسفه‌ای که برند راش با جدیت دنبال می‌کند را توضیح می‌دهد. در زندگی همیشه زیبایی را در چیزهایی که عاشقانه دوست داریم می‌یابیم و برند راش به عنوان یک برند کاغذ دیواری که اهمیت زیادی برای مشتریان خود قائل است کمک به ایجاد محیط زندگی شاد و زیبا را وظیفه خود می‌داند.

شرکت راش استانداردهای خاص خود را در زمینه طراحی کاغذ دیواری تعریف کرده است. کاغذ دیواری‌ها یک اثر هنری کوچک هستند که می توان با ترکیب با موارد دلخواه شخصی جلوه متفاوتی به هر اتاقی ببخشند و بیننده را مجذوب خود کنند. وجود چهار استودیو طراحی بین المللی با هدف طراحی‌های متناسب با فرهنگ‌های متفاوت باعث می‌شود طراحی کاغذ دیواری‌های راش از مرزها عبور کنند و طیف گسترده‌ای از سلایق مختلف و دوست‌داران سبک‌های هنری گوناگون را پوشش دهند.

فلسفه برند کاغذ دیواری راش

کاغذ دیواری راش به دلیل کیفیت عالی و طراحی‌های منحصر به فرد جایگاه ویژه خود را در دنیا دارد.

 

آلبوم‌های کاغذ دیواری راش

کاغذ دیواری‌های راش طرفداران پروپا قرص خود را دارند و همواره توانسته‌اند علاوه بر تامین نظر و سلیقه متقاضیان، ابعاد تازه‌ای از طراحی و زیباشناسی را پیش چشم شما باز کنند و با ویژگی‌های خاص خود به مانند یک اثر انگشت منحصر به فرد باشند.

همان‌طور که اشاره کردم طراحی آلبوم‌های راش از منابع متعددی الهام گرفته می‌شوند و این موضوع سبب شده است که برند راش چند ایده و سبک را به عنوان اساس طراحی خود تعریف نماید و هر کالکشن این سبک‌های اصلی را با طراحی‌های متفاوت و خلاقانه در انواع مختلف طرح، جنس و رنگ ارائه کنند. (برای شناخت بیشتر مقاله انواع جنس کاغذ دیواری بخوانید)

 

1) کودکانه‌های خوش رنگ

شرکت راش عاشق دنیای کودکان است. دنیایی پر از رنگ‌ و طرح‌های شاد و جذاب که برای کودکان و نوجوانان مناسب است. طرح‌هایی برگرفته از پرندگان، حیوانات، کهکشان‌ها و ستاره‌ها و ماشین‌های دوست داشتنی رویاهای کودکان شما را به دیوار اتاق‌هایشان می‌آورد. همچنین بعضی از این طرح‌ها فرصت بروز خلاقیت‌های کودکان را فراهم می‌کند.

 آلبوم‌های کاغذ دیواری کودک راش دارای استانداردهای اروپا جهت استفاده در اتاق کودک است.

کاغذ دیواری اتاق کودک از آلبوم کودک راش

Kids & Teens و Bambino از سری آلبوم‌های کودک هستند که تا کنون چندین کالکشن با این عنوان‌ها عرضه شده است که اتاق کودکان را خاص و متفاوت می‌کنند.

 

2) لمس پوست حیوانات

در میان سبک‌های متنوع در آلبوم‌های راش، طراحی کاغذ دیواری با الهام از پوست حیوانات و چرم یکی از جسورانه‌ترین طراحی‌های این برند است. یک طراحی مدرن که می‌تواند تکمیل کننده خانه‌ها و فضاهایی باشد که حال و هوایی مدرن دارند. در سال‌های گذشته چندین آلبوم با این رویکرد در ایران ارائه شده و مورد استقبال طرفداران این سبک از کاغذ دیواری قرار گرفته است.

آلبوم‌های  Out of Africaو African Queen که همان‌طور از نام آن‌ها پیداست تمام طرح‌ها برگرفته از طبیعت آفریقا و دنیای حیوانات بود، فصل تازه‌ای را در این سبک از طراحی آغاز کردند.

آلبوم کاغذ دیواری Highlands آخرین مجموعه ارائه شده با این سبک است. آلبوم هایلندز مجموعه ای الهام گرفته شده از پوست پرندگان و خزندگان و ماهی ها است. این طرح‌های متفاوت به همراه رنگ‌های دلنشین و طبیعی انتخاب مناسبی برای فضای نشمین و دیوارهای خاص تمامی قسمت‌های خانه و یا محیط کار شما است.

کاغذ دیواری هایلندز طرح پوست حیوانات

 

3) کلاسیک‌های شیک

سبک کلاسیک همیشه زیباست و در هر زمان و مکان تازگی خود را حفظ کرده است و محدود به یک دوره از زمان و جغرافیا نیست. استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح کلاسیک برای فضای پذیرایی می‌تواند انتخاب اصلی شما باشد که می‌خواهید دیوارها هم انعکاس دهنده این اصالت باشند. آلبوم‌هایی مانند Trianon ،Castellano ،Casa Luxury در چند سال گذشته تجربه‌های تازه‌ای دراین سبک بوده‌اند. استفاده از طرح‌های اصیل مانند داماسک و بته‌جقه با بافت‌ها و رنگ‌هایی مانند کرم، طلایی، سبز سلطنتی، بوردو و سورمه‌ای نمای بصری شیک و لوکس را در هر فضایی به ارمغان می‌آورند.

در حال حاضر با انتخاب ازمیان چندین آلبوم کاغذ دیواری کلاسیک و کلاسیک مدرن می‌توانید نقوش زیبایی را در دیوارهای خانه خود به تصویر بکشید. کالکشن کاغذ دیواری اترو با طرح‌های بته‌جقه متفاوت و همین‌طور آلبوم کاغذ دیواری Filigrano با طرح‌های داماسک و رنگ‌های چشم‌نواز از آلبوم‌های کاغذ دیواری کلاسیک جذاب هستند.

کاغذ دیواری کلاسیک از آلبوم اترو

 

همچنین کالکشن لوکس و کلاسیک پارچه دیواری Mondaine که از سری آلبوم‌های راش تکستیل است مطمئنا حس زیباشناسی شما را ارضا خواهد کرد. جنس کاغذ دیواری‌های آلبوم مونداین از ویسکوز است که سطحی نرم و لطیف مانند ابریشم دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می توان به ضد حساسیت و قابل تنفس بودن دیوارها با استفاده از این کاغذ دیواری اشاره کرد.

پارچه دیواری راش آلمان

 

4) دیوارهایی اصیل مانند فرهنگ شرق

این سبک از آلبوم‌های کاغذ دیواری راش سلیقه و دنیای هنرمندان و طراحان مطرح را در غالب طرح‌ها و رنگ‌ها با الهام از فرهنگ کشورهای مختلف مانند ایران، مراکش، چین و هند ارائه می‌کنند.

استفاده از این ایده اصلی در کالکشن‌های B.B Home Passion و Barbara Home Collection و Jaipur به وضوح قابل لمس است.

خانم باربارا بکر طراح سری آلبوم‌های B.B Home Passion با الهام از معماری مراکشی و بته‌جقه ایرانی در دو کالکشن 2013 و 2016 نگرش تازه‌ای را در استفاده از هنر شرقی در طراحی کاغذ دیواری ارائه کرد.

آلبوم‌های Barbara Home Collection که هم اکنون در دسترس هستند، توسط خانم باربارا شونبرگر طراحی شده‌اند. طرح‌هایی از گلیم، فرش‌های کهنه‌کاری شده، کت‌های چهل‌تکه، نقش و نگارهای شرق دور در کاغذ دیواری‌های این کالکشن استفاده شده است که می‌تواند سلیقه و نظر شما را به خود جلب نماید . یکی از ویژگی‌های این کالکشن ارائه پرده و کوسن متناسب با طرح کاغذ دیواری‌های آلبوم است.

کاغذ دیواری باربارا راش آلمان

 

کاغذ دیواری‌های آلبوم Barbara Home I و Barbara Home II مناسب برای اتاق نشیمن و یا پذیرایی هستند که می‌توانید در داخل قاب و یا بر روی یک دیوار خاص از آنها استفاده کنید. البته استفاده از آنها دراتاق خواب نیز می‌تواند یک انتخاب متفاوت باشد.

 

5)سخت مثل صنعت و لطیف مثل هنر طراحی

امروزه طراحی سبک صنعتی از پرطرفدارترین سبک‌هاست. کاغذ دیواری‌های متناسب با سبک صنعتی می‌توانند حال و هوای خاصی به هر فضایی بدهند. سطوح سنگی، فلزی، بتنی و همچنین چوب و شن و ماسه طرح‌های اصلی  این آلبوم‌ها را تشکیل می‌دهند.

Brick Lane  جدیدترین آلبوم کاغذ دیواری راش در این سبک است که با الهام از خیابان معروفی در لندن به همین نام حال و هوای این خیابان قدیمی را به محیط زندگی شما وارد می‌کند. ظرفیت‌های طراحی به همراه استفاده از رنگ‌های بژ، طوسی، خاکستری و کرم این آلبوم کاغذ دیواری را به کمال رسانده است.

کاغذ دیواری بریک لین راش آلمان

 

6) کاغذ دیواری‌های گل‌دار: زندگی در طبیعتی زنده

کاغذ دیواری‌های گل‌دار یکی دیگر از پرطرفدارترین سبک‌های کاغذ دیواری است. طرح‌هایی که زیبایی یک باغ گل را به خانه‌های شما می‌آورند. در سال‌های گذشته کالکشن‌های New Beats وFlower Poetry با طرح‌هایی در این سبک  و رنگ‌های شاد بخشی از طبیعت را در میان زندگی شهری زنده کرده‌اند.

آلبوم‌های Florentine II ،Lucera ،Passepartout ،Emilia که اکنون در دسترس شما قرار دارند با استفاده از شاخ و برگ درختان گاهی با پرنده‌ای در میان آن‌ها و گاه با پروانه و یا گل‌های درشت و خوش‌رنگ جان تازه‌ای به دیوارها می‌بخشند. این سبک از آلبوم‌ها همچنین نگاهی به طرح‌های الهام گرفته شده از فضای روستایی دارند که هنوز در دل طبیعت زنده نفس می‌کشند.

کاغذ دیواری فلورنتین راش آلمان

با توجه به متنوع بودن طرح و رنگ کاغذ دیواری‌های گل‌دار، می‌توان از آن‌ها در پذیرایی، نشیمن، اتاق‌خواب و محیط کار استفاده کرد.

سبک‌های استفاده شده توسط برند راش بسیار بیش از موارد نام برده شده است. در این مقاله تنها به بررسی سبک‌هایی پرداخته شد که بیشتر مورد توجه شما است و همچنین در بازار ایران موجود هستند. شما می توانید تمامی آلبوم‌های راش و راش تکستیل را در اینجا ببینید.

ایجاد حس زیبایی و لمس آن در لحظات زندگی نیازمند انتخاب است. انتخابی که با احترام به لحظات زندگی همراه است. چهار‌دیواری‌های شخصی شما با انتخاب‌هایی اصیل و با کیفیت می‌توانند بعد تازه‌ای پیدا کنند و آرامش را به ارمغان آورند.

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید!


 

مقالات مرتبط

 

کاغذ دیواری باربارا

کاغذ دیواری اترو

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.