اخبار و مقالات

  • 1162
  • 1400/09/18
  • 1613
بازخوردها نسبت به پارکت هیلو چگونه بوده است؟ (فیدبک طراحان‌داخلی و مصرف‌کنندگان و تجربه آنها بعد از نصب)

ارزیابی پارکت هیلو بعد از دو سال حضور در بازار

بازخوردها نسبت به پارکت هیلو چگونه بوده است؟ (فیدبک طراحان‌داخلی و مصرف‌کنندگان و تجربه آنها بعد از نصب)

نویسنده: میلاد یزدانی

 

نزدیک به دو سال است که از حضور پارکت هیلو در بازار ایران می‌گذرد. در این مدت سه نسل از این محصول عرضه شده که نسل سوم پارکت هیلو فلور در بین آنها کامل‌تر است. چون از نظر ظاهری بروزرسانی شده و همچنین از نظر فنی نواقص نسل‌های پیشین آن برطرف شده است. با توجه به این مدت زمان که از عرضه آن می‌گذرد، اکنون بهتر می‌توان عملکرد و کیفیت پارکت را مورد ارزیابی قرار داد و تنها متکی به مشخصات فنی ارائه شده توسط تولیدکننده نبود.

در مقاله پارکت هیلو و هفت ویژگی مهم آن که در حدود یکسال پیش نوشتم به مشخصات فنی و مواردی که نیاز است شما پیش از خرید بدانید اشاره کردم. اما در این سطور بیشتر بازخوردهایی (فیدبک) که از سوی طراحان‌داخلی و مصرف‌کنندگان در هنگام انتخاب و یا بعد از نصب آن دریافت کرده‌ایم و نکاتی که مورد توجه قرار گرفته است را شرح خواهم داد.

  1. بازخورد ظاهر پارکت هیلو فلور

در نگاه اول مهمترین ویژگی پارکت که نظر طراحان‌داخلی را جلب می‌کند، طرح و رنگ‌های پارکت هیلو است. استفاده از طرح‌های طبیعی چوب و رنگ‌های زنده و گرم و همچنین رنگ‌های مدرن مات نشان می‌دهد که تنها به تنوع رنگ توجه نشده بلکه در کنار آن استفاده از رنگ‌های جدید و متناسب با سبک‌های طراحی مختلف مورد توجه بوده است. می‌توانم به موردی اشاره کنم که یک طراح‌داخلی طرفدار سبک مینیمال از پارکت هیلو در یک فضای تجاری استفاده کرد. یا مشتری دیگری که در خانه خود که سبکی تقریبا سنتی داشت، پارکت هیلو کد 9042 را نصب کرد.

نمونه‌های پارکت هیلو را ببینید

البته رنگ مات و برجسته نبودن پارکت هیلو رضایت همه را جلب نمی‌کند. اگر پارکت براق یا برجسته (Embossed Laminate) دوست دارید در نمونه‌های پارکت هیلو نخواهید یافت و باید به سراغ برندهای دیگر بروید. تا کنون با موارد اینچنینی هم برخورد کرده‌ایم.

ویژگی ظاهری دیگری که بازخورد مثبتی دارد شیارهای پارکت هیلو است. استفاده از پارکت شیاردار و یا بدون شیار کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اما وجود شیارهای میکرو در لمینت هیلو فلور که در میان پارکت‌های شیاردار منحصربه‌فرد است علاوه بر تاثیر در دوام پارکت باعث زیبایی آن شده است. البته این نکته را هم اضافه کنم که شیارهای میکرو خاک‌گیر نیستند و این دغدغه برخی از شما در استفاده از پارکت شیاردار را برطرف می‌کند.

 

  1. بازخورد پارکت هیلو فلور بعد از نصب

هنوز نمی‌توان با اطمینان کامل در مورد کیفیت و دوام پارکت هیلو بعد از نصب و استفاده از آن در محیط‌های مختلف صحبت کرد. چون این موضوع نیازمند گذر زمان بیشتری(بیش از سه یا چهار سال) است. اما توجه به موارد ذیل، می‌تواند تا حدود زیادی کیفیت و دوام پارکت هیلو را تضمین کند.

  • تولید پارکت هیلو دارای یک روند و ساختار استاندارد است. یعنی تمام استانداردهایی که تولیدکنندگان پارکت در دنیا ملزم به رعایت آن هستند در لمینت هیلو فلور لحاظ شده است. این روند و ساختار استاندارد نیازمند مواد اولیه با کیفیت است که در تولید پارکت هیلو استفاده از مواد اولیه خارجی به همین جهت مورد توجه قرار گرفته است. نکته مهم اینست که با توجه به همین ساختار و مواد اولیه باکیفیت، پارکت هیلو فلور ضمانت نامه کتبی 10 ساله برای فضاهای مسکونی و 5ساله برای فضاهای تجاری ارائه می‌دهد و این نشان می‌دهد که از محصول تولیدی خود اطمینان کامل دارد.

 

  • نکته دوم تجربه ایست که ما در این مدت از نصب پارکت هیلو و بازخورد مشتریان بعد از آن داشته‌ایم. تا کنون تقریبا هیچ موردی وجود نداشته که برای پارکت هیلو بعد از نصب مشکلی پیش آمده باشد. تجربه یکی از مشتریان احتمالا برای شما جالب توجه خواهد بود. بعد از نصب پارکت هیلو به علت نشت آب از رادیاتور، زیر و روی پارکت در حدود یک روز در مجاورت مستقیم آب قرار گرفته بود. تجربه نشان می‌دهد در این مدت زمان اگر کیفیت پارکت خوب نباشد و استانداردهای لازم رعایت نشده باشد دیگر پارکت قابل استفاده نیست. با توصیه ما نسبت به جمع آوری سریع پارکت خیس شده (که حدودا 12 متر مربع بود) و قرار دادن آنها در محیطی خشک در حدود 48 ساعت اقدام شد. خوشبختانه بعد از خشک شدن دوباره پارکت بدون هیچ تغییری در ظاهر نصب و مورد استفاده قرار گرفت. یا نمونه‌هایی که در محیط‌های تجاری که تردد بالایی دارند نصب کردیم و تاکنون نقص فنی بروز نکرده و ایراد ظاهری در پارکت بوجود نیامده است.

 

در مجموع پارکت لمینت هیلو فلور دارای ایرادات مشهود و اثرگذار فنی نیست. شاید بتوان از نصب سخت‌تر آن در قیاس با دیگر پارکت‌ها نام برد که البته این ایراد نیست و فقط به خاطر نوع تکنولوژی کلیک استفاده شده در آن نصاب باید وقت بیشتری را صرف نصب پارکت کند که احتمالا این مورد هم در نسل های آینده برطرف خواهد شد.

بررسی کیفیت و دوام هر محصول بعد از استفاده و با گذشت زمان دقیق‌تر خواهد بود و پارکت هیلو هم از این قاعده مستثنی نیست. اما سعی کردم یک ارزیابی مبتنی بر بازخوردها و تجربه‌های عینی بدست آمده در مدت این دوسال را با شما به اشتراک بگذارم.

 

کاتالوگ پارکت هیلو فلور

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
  • حبیب گل محمدزاده

    1400/11/25 14:06:16
    • 0
    • 1
    سلام لطفا قیمت روز پارکت هیلو را اعلام فرمایید و اینکه برای یک فضای ۸۰ متری هزینه تمام شده تقریبا چقدر خواهد بود
    • مدیر سایت

      1400/11/27 10:12:55
      • 0
      • 0

      جناب گل‌محمدزاده سلام روزتون بخیر برای استعلام قیمت لطفا به واتس‌اپ یا دیگر راه‌های ارتباطی با ما پیغام بدید و یا تماس بگیرید. لینک راه‌های ارتباطی در بالا صفحه و یا در "تماس با ما" در دسترس هستند. ممنون