اخبار و مقالات

  • 1150
  • 1399/10/25
  • 1225
کاغذ دیواری شناسنامه دارد: [معرفی ETRO Collection]

معرفی کاغذ دیواری اترو

کاغذ دیواری شناسنامه دارد: [معرفی ETRO Collection]

نویسنده: میلاد یزدانی

 

در تاریخچه کاغذ ­­­‌دیواری همیشه طراحی و جنس آن دارای اهمیت بوده و در حال حاضر نیز طراحی کاغذ‌­ دیواری در نگاه طرفداران آن اهمیت بیشتری یافته است. در میان انبوه تولیدات، آن دسته از کاغذ­‌ دیواری‌­ها که دارای یک سبک طراحی و اصالت هنری هستند بیشتر مورد توجه قرار دارند.

تعدادی از کاغذ‌ ­دیواری‌­ها که توسط برند­های موفق این حوزه عرضه می‌شوند به مانند یک اثر هنری یک شناسنامه نانوشته دارند. طراح کاغذ­ دیواری، سبک طراحی، تولید­‌کننده، سال تولید محصول و دیگر مشخصات و استانداردها مشخص هستند. اگر به جزئیات اهمیت می‌دهید این موضوع مهمی برای شما خواهد بود.

کالکشن کاغذ­ دیواری اترو یک نمونه لوکس و شاخص است که شناخت بیشتر از آن می‌­تواند دیدگاه تازه‌ای را در مورد کاغذ‌ دیواری به وجود آورد و تصویری از آینده آن را ترسیم نماید.

برند اترو

اترو یک برند و خانه مد ایتالیایی که در سال 1968 تاسیس شده است و ساختمان مرکزی آن در شهر میلان ایتالیا قرار دارد. تولید لباس و اکسسوری لوکس و طراحی منسوجات اصلی‌­ترین تولیدات اترو می‌باشند.

طرح بته­‌جقه نماد و هویت اصلی برند اترو است. (بته­‌جقه به اعتقاد برخی از سرو ایرانی ریشه دارد و نشانه آزادگی ایرانیان می‌باشد که از سر فروتنی سر‌خم کرده است. این طرح که در تزئین منسوجات، فرش و گلیم کاربرد فراوانی داشته و دارد در قرون 18 و 19 میلادی در مرکز تولید منسوجات اروپا یعنی شهر پیزلی اسکاتلند مورد توجه قرار گرفت و استفاده ار آن آغاز شد).

در سالیان اخیر اترو علاوه بر تولید لباس، عطر، چرم، لوازم آرایش، تجهیزات سفر، عینک و جواهرات لاکچری را هم تولید می­‌کند. از سال 2014 اولین فروشگاه ETRO HOME افتتاح شد که مبلمان و اکسسوری­‌های دکوراتیو منزل(که توسط برند ETRO طراحی می‌­شود ) در آن به فروش می­‌رسند.

کاغذ دیواری راش اترو

معرفی کالکشن کاغذ ­دیواری اترو

فصل جدیدی از تولیدات و محصولات ETRO HOME با طراحی و تولید کاغذ ­دیواری با همکاری برند کاغذ  دیواری راش آلمان آغاز گردید. این همکاری و مشارکت با هدف تعریف استانداردهای نوینی در طراحی داخلی با استفاده از کاغذ ­دیواری لوکس و بهره‌مندی حداکثری از نقاط قوت این دو برند جهانی شکل گرفته است.

اترو همیشه به جزئیات و استفاده از الگوهای منطبق با اصالت و هویت خود علاقه داشته و همین موضوع را در طراحی کاغذ دیواری‌ها دنبال کرده است تا احساس آرامش و لوکس بودن را به دیوارها و محیط زندگی ببخشد.

تا کنون دو آلبوم کاغذ­ دیواری اترو طراحی و عرضه شده که مجموعه‌ای از پارچه و کاغذ ­دیواری‌ها با طرح و رنگ‌های فوق‌العاده است. این دو آلبوم شاید در نگاه کلی شباهت‌هایی با یکدیگر داشته باشند اما از نظر طراحی و تکنیک­‌های چاپ با یکدیگر متفاوت هستند.

آلبوم کاغذ دیواری ETRO 1

آلبوم اترو شامل چهار طرح اصلی Arnica ،Leucio ،Clorinde و Jovis است که همه طرح­‌ها با الهام از سبک پارچه‌­ها و هویت برند اترو در جهت به کمال رساندن زیبایی طراحی شده است.

آلبوم کاغذ دیواری etro 1 را ببینید

 

  • طرح ARNICA

آرنیکا طرحی از بنیان و روح اترو یعنی بته‌­جقه می‌باشد. اترو این طرح کاغذ ­دیواری را با نگاهی نو دوباره خلق کرده است.

  • طرح LEUCIO

نام این طرح از دهکده کوچک سن­‌لوچیو در ایتالیا گرفته شده است که به علت وجود یک کارخانه قدیمی ابریشم در آن شهرت دارد. Leucio یک کاغذ­ دیواری داماسک کلاسیک با طرح­‌های گل­‌دار درخشان و مات است که کهنگی در بافت و پس زمینه آن دیده می‌­شود. این ترکیب متفاوت یکی از ویژگی­‌های آلبوم کاغذ ­دیواری اترو است.

آلبوم کاغذ دیواری etro

  • طرح CLORINDE

Clorinde یک طرح داماسک با نقوش گل‌دار است که تضاد بین درخشندگی طرح و زمینه آن عمق و غنای خاصی به آن می‌­بخشد.

  • طرح JOVIS

یک ترکیب نو از سنت و مدرنیته در این طرح به نمایش گذاشته شده است. یک طرح قدیمی و شیک از نقوش شاخه‌­ای منظم برگرفته از هنرهای نساجی قرن هجدهم میلادی که با زمینه‌ای زرین و مدرن به زیبایی ترکیب شده است. نمای سه بعدی آن جلوه بصری چشم‌نوازی ایجاد می‌کند.

کاغذ دیواری اترو

آلبوم کاغذ ­دیواری ETRO 2

آلبوم کاغذ ­دیواری اترو دو، گام بلندی در طراحی با الهام از بعضی سبک­‌های قدیمی مانند داماسک و بته‌جقه برداشته است. این کالکشن در شش طرح Marcanda ،Robin ،Mirpur ،Kolty ،Tree of Life ،Secret Garden ارائه شده که شامل کاغذ­ دیواری از جنس نانوون(غیر‌بافته) و چاپ دیجیتال است.

آلبوم کاغذ دیواری اترو

  • طرح MARCANDA

این طرح نام خود را از شهر سمرقند (یونانیان سمرقند را مراکنده می‌نامیدند)گرفته است. یک طرح بسیار مجلل که تصویری کلاسیک از داماسک با تزئینات پیچک‌­وار براق بر یک زمینه با‌شکوه به نمایش می‌گذارد. ظرافت و زیبایی در این طرح را توامان شاهد خواهید بود.

آلبوم کاغذ دیواری etro 2 را ببینید

 

  • طرح ROBIN

طرح رابین جلوه‌ای از طبیعت رنگارنگ است. یک کاغذ ­دیواری با زمینه زیبا با تار­و­پودی ابریشمی که بهترین تصویر از گیاهان و پرندگان را بر روی خود منعکس می‌کند. این طرح تلفیقی از سبک مدرن و هنر آسیایی است.

  • طرح MIRPUR

طرح Mirpur یک برداشت جسورانه از طرح بته­‌جقه توسط اترو است. این طرح از تلفیق بته­‌جقه با نشان­‌هایی از گیاهان بر روی یک زمینه پارچه‌ای می‌باشد که جزئیات را به زیبایی انتقال می­‌دهد.

آلبوم کاغذ دیواری etro2

  • طرحKOLTY

Kolty سرشار از جزئیات است. اترو این طرح بته­‌جقه را با یک ظاهر مدرن و نمایی فریبا و زیبا انتخاب کرده است. این طرح کاغذ­ دیواری ظاهری سه بعدی به دیوارهای خانه شما می‌بخشد.

  • طرح TREE OF LIFE

زیبایی جهان را در میان نخل‌ها، گل‌ها، شاخه‌­ها و حیوانات در این طرح ملاحظه می‌کنید. طرح درخت زندگی با نقوشی طبیعی، طبیعت را بر روی دیوارها منعکس می‌­کند.

  • طرح SECRET GARDEN

اترو در این طرح رازآلود با چاپ دیجیتال مدرن به دنبال دنیایی کاملا جدید در طراحی داخلی است. شاید اترو از آینده کاغذ ­دیواری با این طرح سرشار از رنگ و تضادهای عجیب رونمایی کرده باشد.

کاغذ یواری راش اترو

آلبوم‌­های کاغذ­ دیواری ETRO 1 و ETRO 2 که توسط راش آلمان تولید و عرضه شده را می­‌توان به عنوان نقطه عطفی در طراحی کاغذ­ دیواری در قرن حاضر به شمار آورد که شاید تا سال­‌ها طراحی کاغذ­ دیواری در دنیا با کالکشن اترو مقایسه شود. باز کردن پنجره‌­ای جدید در دنیای طراحی داخلی با استفاده از کاغذ­دیواری­‌های لوکس هدف اصلی این دو برند پر­آوازه جهانی بوده است.

نظر شما چیست؟ آیا می‌توان این هدف را تحقق یافته دانست؟

 

منتشر شده در 25‌ دیماه 1399، به روز‌رسانی شده در 5‌ تیرماه 1400

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.