اخبار و مقالات

  • 1157
  • 1399/11/28
  • 1555
8 ایده جذاب برای استفاده از کاغذ دیواری

کاربردهای کاغذ دیواری

8 ایده جذاب برای استفاده از کاغذ دیواری

نویسنده: میلاد یزدانی

 

کاغذ دیواری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد جذابیت‌های بصری در دکوراسیون داخلی است. دلایل محبوبیت کاغذ دیواری‌ها رنگ، طرح، بافت‌های متنوع و امکان استفاده خلاقانه و متفاوت از آن‌ها هستند که باعث زیبایی و آرامش بیشتر فضای زندگی می‌شوند.

احتمالا شما در بیشتر فضاهای مسکونی و تجاری دیده‌اید که کاغذ دیواری‌ را به روش مرسوم و همیشگی آن استفاده می کنند. پوشش دیوارها با تلفیق کاغذ دیواری طرح‌دار و ساده بسیار پر تکرار و در عین حال جذاب است. اما کاغذ دیواری را با چندین روش دیگر هم می‌توان به‌کار برد. خلاقیت در استفاده از آن هیچ محدودیتی ندارد و شما هم می‌توانید با نظر و شیوه خود فضای متفاوتی بسازید.

بیایید روش‌های مرسوم و چند روش متفاوت استفاده از کاغذ دیواری را با یکدیگر مرور کنیم تا ببینیم چطور با کمی خلاقیت فضای شخصی جذابی برای خود به‌وجود آوریم.

  1. پوشش کامل دیوارها با کاغذ دیواری

مرسوم‌ترین و قدیمی‌ترین روش استفاده از کاغذ دیواری پوشاندن تمام دیوارها است. استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و جسوارنه بر روی بعضی از دیوارها جلوه خاصی در چشم بیننده ایجاد می‌کند. دیوارهای دیگر را می‌توان از کاغذ دیواری‌های بافت‌دار ساده با رنگ‌های ملایم و متناسب با طرح اصلی انتخاب کرد تا فضا در عین زیبایی حس آرامش هم داشته باشد.

پوشش دیوارها با کاغذ دیواری

  1. پوشش بخشی از دیوارها با کاغذ دیواری

در این ایده کاغذ دیواری بر‌روی قسمت بالا یا پایین دیوار و یا درون یک قاب بر‌روی دیواری خاص نصب می‌شود. با استفاده از ابزار‌آلات چوبی یا گچی و ایجاد طرح‌های متناسب با سبک طراحی مورد نظر که معمولا کلاسیک است، کاغذ دیواری را در فضای طراحی شده نصب می‌کنند.

نصب کاغذ دیواری در قاب

  1. نصب دو کاغذ دیواری متفاوت بر روی یک دیوار

یک ایده زیبا و جسورانه دیگر نصب یک کاغذ دیواری طرح‌دار در قسمت بالایی دیوار و معمولا استفاده از کاغذ دیواری راه‌راه و یا ساده در قسمت پایین است. به مانند روش قبل ابزار‌آلات دکوراتیو بهترین روش برای جدا کردن این دو کاغذ دیواری از یکدیگر هستند. البته در آلبوم‌های کودک با استفاده از بردر می‌توان کاغذ دیواری‌ها را از یکدیگر جدا نمود. تفاوت طرح دو کاغذ دیواری نمای جذابی ایجاد خواهد کرد.

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار و ساده                                

  1. نصب کاغذ دیواری بر روی یک دیوار خاص

روش دیگر نصب کاغذ دیواری بر روی یک دیوار خاص است. به عنوان مثال نصب کاغذ دیواری با طرح و رنگ متفاوت بر‌روی قسمت فوقانی شومینه یا دیوار پشت تلویزیون یک انتخاب خوب است که چشم‌ها  به سمت آن معطوف می‌شوند. البته بهتر است فقط یک نقطه خاص را برای این ایده تعیین کرد تا چشمها دچار خستگی و سردرگمی نشوند. چند نمونه از این کاغذ دیواری‌ها را اینجا ببینید.

نصب کاغذ دیواری در دیوار شومینه

  1. نصب کاغذ دیواری بر روی سقف

استفاده از رنگ برای سقف معمول‌ترین روش در اکثر خانه‌ها است. اما با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب می‌توانید یک تفاوت خلاقانه ایجاد نمایید. اتاق مستر یا فضای نشیمن و یا حتی آشپزخانه بهترین انتخاب‌ها هستند که با یک کاغذ دیواری طرح‌دار جذاب این ایده به بهترین شکل اجرا خواهد شد.

نصب کاغذ دیواری روی سقف

البته در نظر داشته باشید که هر کاغذ دیواری قابلیت نصب بر روی سقف را ندارد و به طور کلی نصب کاغذ دیواری در این روش کار آسانی نیست.

  1. تزئین وسایل منزل با چسباندن کاغذ دیواری (دکوپاژ)

با استفاده از کاغذ دیواری می‌توانید یک وسیله قدیمی و یا حتی نو را زیباتر کنید و جلوه‌ای تازه ببخشید. کنسول، میز و یا هر وسیله‌ای در منزل که دارای خطوط صاف و انحناهای کمتری هستند، گزینه‌های مناسبی برای این کار خلاقانه‌اند. کاغذ دیواری‌های گل‌دار با رنگ‌های زنده یکی از بهترین انتخاب‌ها هستند. تصویری که می‌بینید نمونه‌ای از استفاده جسورانه خانم مهندس تفلیسی از آلبوم کاغذ دیواری راش Passeparout و اجرای این ایده متفاوت است.

دکوپاژ با کاغذ دیواری

  1. استفاده از کاغذ دیواری در کتابخانه‌های خانگی

معمولا پشت قفسه‌های کتاب که رنگ ساده و یک‌دستی دارند یک انتخاب درست برای اجراء ایده‌ای زیبا با استفاده از کاغذ دیواری هستند. یک کاغذ طرح‌دار زیبا تکمیل کننده فضای دلنشین اتاق خواهد بود و نشانی از ظرافت نگاه و توجه به جزئیات است.

نصب کاغذ دیواری درون قفسه کتاب و شلف

  1. استفاده از کاغذ دیواری به عنوان تابلو هنری

شاید همیشه امکان و توانایی مالی لازم برای استفاده از کاغذ دیواری‌های خاص و گران قیمت برای تمام دیوارهای خانه وجود نداشته باشد. با استفاده از یک قاب ساده می‌توانید یک برش از کاغذ دیواری مورد علاقه خود درون قاب قرار داده و بر روی دیوار مورد نظر خود آویزان کنید. ایده‌ای بکر که با حداقل هزینه دیوارهای خانه را زنده خواهد کرد.

ساخت تابلو با کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری تنها محدود به روش‌های فوق نیست. می‌توان با استفاده از کاغذ دیواری ایده‌های جذاب دیگری هم خلق کرد. شما چطور؟ تا کنون چنین ایده‌ای داشته‌اید؟ آن‌را اجرا کرده‌اید؟ در اینجا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منتشر شده در 28بهمن 1399، به روزرسانی شده در 22تیر 1400

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.