اخبار و مقالات

  • 1147
  • 1399/10/13
  • 1459
کاغذ دیواری شناسنامه دارد:[معرفی Barbara Home Collection]

کاغذ دیواری باربارا هوم

کاغذ دیواری شناسنامه دارد:[معرفی Barbara Home Collection]

نویسنده: میلاد یزدانی

 

آثار هنری شناسنامه‌دار هستند. شناسنامه حاوی مشخصات و نشانی از اصالت یک اثر هنری است. کاغذ دیواری را می‌توان تلفیقی از هنر و صنعت به شمار آورد. هنر یک طراح که روح و جذابیت را در آن دمیده است. قطعا نمی‌توان همه کاغذ دیواری‌ها را به عنوان یک اثر هنری در نظر گرفت. اما کاغذ دیواری‌هایی وجود دارند که این حس را به شما منتقل می‌کنند و اثرگذاری یک هنرمند را در آنها می‌توان یافت.

از این‌رو بعضی از کاغذ دیواری‌ها دارای یک شناسنامه نانوشته هستند. خالق و طراح کاغذ دیواری، سبک طراحی، تولید‌کننده، سال تولید محصول، مشخصات فنی از قبیل جنس کاغذ دیواری و استانداردهای آن قابل ارائه و معتبر هستند.

آلبوم باربارا کاغذ دیواری راش

Barbara Home Collection توسط برند راش آلمان عرضه شده و در این دسته کاغذ دیواری‌ها قرار می‌گیرد که مشخصات آن در دسترس قرار دارند. شناسنامه این کالکشن چیست؟

در این مقاله می‌خوانید:

  • معرفی کالکشن کاغذ دیواری باربارا هوم
  • معرفی باربارا شونبرگر طراح کالکشن
  • بررسی طرح‌های Barbara Home

 

معرفی Barbara Home Collection :

در تاریخچه شرکت کاغذ دیواری راش همکاری با استودیوها و انستیتوهایی مانند باوهاوس و همچنین هنرمندان مطرحی چون سالوادور دالی به چشم می‌خورد. این روند تا کنون هم ادامه داشته و نتیجه آن طراحی‌های هنرمندانه کاغذ دیواری در سبک‌های مختلف و الهام گرفته از فرهنگ‌های گوناگون است.

باربارا هوم یکی از آخرین کالکشن‌های ارائه شده توسط راش است که توسط خانم باربارا شونبرگر طراحی و ایده پردازی شده است.

آلبوم کاغذ دیواری Barbara Home I را ببینید

Barbara Home Collection در دو آلبوم کاغذ دیواری به فاصله یک‌سال از یکدیگر عرضه شده‌اند. از نظر طراحی این دو آلبوم با یکدیگر متفاوتند اما ایده یکسانی در هر دو وجود دارد. طراحی کاغذ دیواری با الهام از فرهنگ‌های مختلف ایده و تم اصلی این کالکشن است.

کاغذ دیواری باربارا راش

جنس کاغذ دیواری‌های این کالکشن نانوون (non-woven) است که از الیاف طبیعی و مصنوعی دوست‌دار محیط زیست تهیه می‌شوند. مقاومت و استحکام خوب، سبکی، قابلیت شستشوی بالا، دوام ونصب با کیفیت از مهم‌ترین مشخصات فنی آن هستند.

آلبوم کاغذ دیواری Barbara Home II ببینید

ویژگی برجسته دیگر این مجموعه کاغذ دیواری طراحی کوسن و پرده‌های هماهنگ با کاغذ دیواری‌ها است. این ویژگی یک گام رو به جلو در چیدمان و دیزاین به حساب می‌آید که باعث کاهش دغدغه انتخاب و صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

باربارا شونبرگر :

خانم باربارا شونبرگر مجری تلویزیون، بازیگر، خواننده و طراح آلمانی در رشته جامعه‌شناسی و تاریخ هنر در دانشگاه آگسبورگ آلمان تحصیل کرده است.

تسلط او به تاریخ هنر و آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف باعث طراحی نقوش و الگوهایی از هنر و فرهنگ شرقی از جمله ایران، مراکش و همچنین چین شده که در مجموعه باربارا هوم گردآوری کرده است. باربارا هوم زیبایی سبک طراحی داخلی معاصر را القا می‌کند.

بررسی طرح‌های کالکشن باربارا هوم :

طرح‌های این مجموعه کاغذ دیواری را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد. ایده‌پردازی و طراحی با الهام از نمادهای هنری مانند گلیم، فرش، کت‌های چهل تکه، رومیزی‌های شرق دور و تصاویر نمایشگاه‌های هنری یک بخش از طرح‌های کاغذ دیواری باربارا را شکل می‌دهد که دارای شخصیت منحصر به فرد است.

کاغذ دیواری باربارا طرح گلیم

بخش دیگر طراحی‌های باربارا شونبرگر از جسارت و زیبایی‌شناسی او نشات می‌گیرد. طرح‌هایی از دسته گل‌ها در موزه ملی آمستردام، نخل‌های سر به فلک کشیده پاناما، جنگل‌ها و برگ‌های درختان و رویاهای باربارا شونبرگر با استفاده از رنگ‌های زنده و شاداب که در واقع تلاشی برای القا و آوردن طبیعت به فضای زندگی می باشد.

دو آلبوم Barbara Home I و Barbara Home II نمونه‌ای از کاغذ دیواری‌هایی هستند که یک سبک و اصالت خاص دارند که می‌توانند با زندگی در دنیای امروز هماهنگی خوبی ایجاد نمایند.

انتخاب کاغذ دیواری کاملا به سلیقه و اولویت‌های شما بستگی دارد. بررسی این کالکشن و نمونه‌های دیگر که در آینده به بررسی آنها خواهیم پرداخت برای کمک به انتخاب آگاهانه شما در میان گستره وسیعی از کاغذ دیواری‌ها است. نظر شما درباره باربارا هوم کالکشن چیست؟ دانستن این مشخصات و ویژگی‌ها برای شما اهمیت دارد؟

 

منتشر شده در 13 دیماه 1399، به روز‌رسانی شده در 29 خردادماه 1400

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.