اخبار و مقالات

  • 1132
  • 1399/08/29
  • 1733
نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

راهنمای کاغذ دیواری

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

نویسنده: میلاد یزدانی

 

محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز برای هر دیوار و به‌طورکلی فضایی که برای نصب کاغذ دیواری در نظر دارید سخت نیست. شما پیش از خرید کاغذ دیواری می‌توانید با درصد خطای پایینی تعداد رول لازم را برآورد کنید. دانستن نحوه محاسبه و پیش‌بینی تعداد کاغذ دیواری که نیاز دارید از دو جهت به شما کمک خواهد کرد. اول زمانی‌که می‌خواهید به صورت آنلاین خرید کنید و دوم پیش‌بینی هزینه احتمالی که باید در نظر بگیرید.

دانستن میزان سطحی که یک کاغذ دیواری پوشش می‌دهد (که معمولا برطبق استاندارد حدود 5، 7 و یا 10 متر مربع است)، نمی‌تواند معیار مناسبی برای تعیین تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیازتان باشد.  چند روز پیش  با یکی از مشتریان عزیزمان گفتگویی درباره همین موضوع  داشتم. این مشتری گرامی از من خواستند تا تعداد رولی که نیاز دارند برایشان محاسبه کنم. تقاضا کردم یک نقشه ساده از فضا با ذکر طول و عرض برایم بفرستند. کاغذ دیواری که انتخاب کرده بودند 53 سانتی متر عرض و 10 متر طول داشت. در نگاه اول این کاغذ دیواری باید 5 متر مربع از سطح را پوشش دهد. تعداد رول را برایشان محاسبه کردم. ایشان گمان می‌کردند اشتباهی رخ داده است. چون دیوار 5.3 متر طول و 2.70 متر ارتفاع داشت و مساحت آن 14.31 متر مربع بود تصور می‌کردند که فقط به سه رول کاغذ دیواری نیاز دارند. در صورتی‌که اینگونه نیست. چون کاغذ دیواری هنگام نصب بر حسب ارتفاع دیوار بُرش داده می‌شود، تمام آن قابل استفاده نیست و در اصطلاح پِرت دارد که اجتناب‌ناپذیر است. بعد از ارائه توضیحات کامل و اینکه چطور برای این دیوار به چهار رول کاغذ دیواری نیاز دارند، موضوع برایشان حل شد. روند محاسبه را که چطور به این تعداد نیاز داشتند را برای شما هم توضیح می‌دهم.

محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری برای یک دیوار

همانطور که می‌دانید کاغذ دیواری‌ها دارای ابعاد (معمولا عرض متفاوت) و همچنین الگو و طرح‌های متفاوت هستند. طرح‌ کاغذ دیواری از این جهت حائز اهمیت است که در محاسبه تعداد رول، اندازه تکرار طرح اثرگذار است. با در نظر گرفتن اندازه تکرار طرح که در مشخصات فنی کاغذ دیواری (راهنمای علائم کاغذ دیواری را بخوانید) قید می‌شود، دقت برآورد تعداد رول بالاتر می رود. برای محاسبه ابتدا لازم است طول و عرض دیوار را مشخص کنید. طول قسمت‌هایی مانند در و پنجره و ... را باید از آن کسر نمایید.

مرحله بعد محاسبه تعداد قواره‌هایی است که هر رول کاغذ دیواری با توجه به ارتفاع دیوار به شما می‌دهد. فرض کنید رول انتخاب شده 53 سانتی‌متر عرض و 10 متر طول دارد. با تقسیم طول کاغذ دیواری بر ارتفاع دیوار (یعنی 10 تقسیم بر 2.70 )  عدد 3.70 بدست می‌آید. یعنی برای این ارتفاع 3 قواره کامل باید در نظر گرفت که با توجه به عرض 53 سانتی‌متری کاغذ، هر رول 1.59 متر طول دیوار را پوشش می‌دهد. حال با توجه به طول 5.3 متری دیوار شما به 10 قواره کاغذ دیواری یعنی 4 رول کامل نیاز دارید.

 

محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

برای تکمیل توضیحات و نشان دادن مجدد طریقه محاسبه تعداد رول‌ها، این‌بار ارتفاع دیوار را 2.40 متر فرض کنید. اگر کاغذ دیواری ساده و انطباق آن آزاد باشد، چهار قواره کامل به ازاء هر رول کاغذ دیواری باید در نظر گرفت.(10 تقسیم بر 2.4)

پس برای 10 قواره‌ای که نیاز دارید و با توجه به اینکه هر رول 4 قواره کامل برش می‌خورد، شما نیاز به 3 رول خواهید داشت.

از جدول ذیل برای راحتی و سرعت بیشتر در محاسبه می توانید استفاده کنید.

جدول محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

کلیت محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری به همین صورت است. اما شما برای محاسبه دقیق‌تر باید به جزئیات زیادی توجه کنید و همه نقاطی که کاغذ دیواری نصب می‌شود (مانند سطح بالایی درها و یا پایین پنجره‌ها و غیره) را در محاسبه خود لحاظ نمایید.

از این توضیحات استفاده کنید و خودتان این محاسبه را انجام دهید. حتما در اینجا با من و دیگران تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. برای راهنمایی بیشتر و کمک در محاسبه با کمال میل پاسخگو سوالات شما خواهم بود.

 

منتشر شده در 29آبان 1399، به روزرسانی شده در 27تیر 1400

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.